Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu

Door: Erwin en Eva

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Eva

02 December 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Nou daar waren we dan: LA. De stad van Hollywood en Beverly Hills. Na Fiji wel een erg groot verschil. Aangekomen op LAX (het vliegveld) was het even zoeken naar een bus. Van een Iers stel dat we in Fiji spraken hadden we twee Metro kaarten gekregen die we konden gebruiken in de bus. We moesten de 'C' bus pakken, maar uiteindelijk bleek dit toch niet het beste plan. We zijn door de wat 'slechtere' buurten van LA gereden en zo zie je toch ook hoe arm mensen daar zijn. Opvallend ook dat daar alleen maar 'afro american' mensen op de bus stappen. Ook een beetje vreemd dat er een gast heel 'onopvallend' foto's van ons zat te maken bij de overstap. 'Gekke blanke toeristen met grote rugtas' zal die wel op z'n Facebook hebben geplaatst :)

Richting Hollywood waar ons hotel was werd 't allemaal wat meer toeristisch. We zijn die avond maar even over de 'Walk of fame' gelopen. Wat gelijk opvalt is dat de buurt heel erg grauw en vervallen is. Er lopen flink wat mensen te bedelen of hun cdtjes in je handen te duwen. Nadat we onze handen en voeten even hebben vergeleken met George Clooney en Will Smith voor het Chinese Theater hebben we lekker gegeten bij een italiaan.

De volgende ochtend gingen we naar Universal Studios. Hier begonnen we de dag met de studio tour. Hierbij rij je langs alle studio's van Universal en door sets van verschillende films (War of the Worlds, Whoville van The Grinch) en series (Desperate Housewives). Deze worden afgewisseld met attracties zoals Jaws en een metrostation tijdens een aardbeving. Het hoogtepunt was toch wel King Kong 4D. Eva vond 't maar gewelddadig. Ik vond 't geweldig :)

Hierna zijn we de rest van 't park gaan verkennen. Veel (4D) shows en weinig achtbanen: alleen The Mummy, waar we twee keer achter elkaar in zijn gegaan. Eva vond vooral het gevoel van de 'scarabees' erg fijn ;-) Hierna hebben we bij de Universal City Walk nog wat gegeten bij een Mexicaan.

De dag daarna is Eva even los gegaan in Victoria's Secret. Zelfs nadat ik alle hoeken van de Apple Store grondig had bekeken had Eva nog een uur nodig in de pashokjes :) Ze heeft in ieder geval een hoop moois gekocht.

Het meisje van het hotel heeft die dag nog even een goedkoop ritje naar Las Vegas voor ons geregeld. In ons laatste verslag lees je daar meer over :)

• 06 December 2011 - 07:20

Paroel:

Ha, de tekst wordt al zakelijker. Ik heb toch het idee dat jullie liever op Fiji waren gebleven dan in het morsige LA. Wat heb je gemerkt van de storm?

• 06 December 2011 - 19:53

Jet:

Wow, wát een cultuurshock was dat voor jullie: van de Fiji eilanden naar 4 D shows??!! Gaan jullie straks Nederland niet ongelooflijk saai vinden? Naj ja, wij hebben wél hagelslag en hutspot natuurlijk =)=). Tot over 2 nachtjes slapen!!
    Liefs, Jet

• 06 December 2011 - 21:23

Mam/wil.:

los Angeles is niet heel erg mooi zo te horen.Zijn jullie niet in de luxere wijken geweest? Natuurlijk moet je daar wel de filmstudio's gezien hebben.
    Ik hoop dat jullie nog een hele leuke dag hebben in las Vegas want daarna mag je de rugtassen al weer inpakken voor de terugreis.
    Ik vind die drie maanden erg snel omgegaan.Komt denk ik ook doordat we veel van jullie reis mee hebben gelezen wat erg leuk was.Leuk dat er nog een laatste verslagje komt.

Hier in Hoofddorp zie je al steeds meer lichtjes branden, de kerstsfeer begint al te komen.Merk je daar waar jullie zijn al wat van?

Groetjes en liefs van ons.

• 07 December 2011 - 07:22

Paroel:

het stormt hier inmiddels behoorlijk. Ik hoop dat er geen vertraging is bij aankomst. Zin in een stamppotje?

• 07 December 2011 - 08:42

Eva:

@pap: Niks gemerkt van de storm in LA, schijnt dichtbij te zijn geweest, zagen het op t nieuws, maar hebben er zelf niks van meegekregen. Fiji was in een aantal opzichten zeker beter dan LA, maar ik denk niet dat we veel langer zonder warme douche konden ;-) Dat stamppotje kun je achterwege laten, enkel fastfood kunnen we niet meer zien straks :) Hoop ook dat we niet vertraagd zijn nee :)

@jet: neeee NL is niet saai :-) Amerika is gekkigheid ;-) zou er nooit lang willen wonen, want ik heb ook niet echt een voorliefde voor het volk hier. Hagelslag en hutspot vind ik btw beide niet echt lekker :p maar kroketten en bitterballen des te meer ;-) Tot snel!

@wil: we zijn wel door een luxere wijk gewandeld en daar zijn idd geen zwervers, maar des te vervelender om te zien dat de verschillen hier zo groot zijn. Wij vonden het ook heel leuk dat er zo actief door iedereen gereageerd werd :-) hoeven we jullie ook niet meer aaaalles te vertellen als we thuiskomen ;-) En uiteraard staat hier alles in het teken van kerst. Al merk je er qua lichtjes in Las Vegas minder van dan in LA, want in las Vegas hebben ze altijd al zoooveel lichtjes ;-)

Tot snel iedereen! Xxc