Brisbane en verder - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu Brisbane en verder - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu

Brisbane en verder

Door: erwineneva

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Eva

12 Oktober 2011 | Australië, Airlie Beach

Brisbane

Nadat we niet hebben gesurfd in Surfers Paradise :( gingen we naar bruisend Brisbane. Omdat we daar nogal laat aankwamen eerst maar even snel een parkeergarage in gereden en wat gegeten in de winkelstraat. Door het doolhof van alle 'one way' straten (oeps, reden we ook zomaar even de verkeerde richting op, gelukkig was 't niet druk :)) hebben we een goede camping gevonden.

De volgende dag zijn we door de botanical gardens en langs de stadsstranden van Brisbane gelopen. Daar zagen we weer veel mooie bomen, planten en dieren (waaronder twee vechtende hagedissen).

's Avonds werden we door Laura opgehaald (oud klasgenote van mij, Erwin, die al een tijdje in Brisbane woont). Laura had uiteraard meteen zin in een biertje ;) Helaas was het nogal uitgestorven in de belgische biertent, dus zijn we naar een duitse biertent aan het water gelopen. Daar sloot Laura's vriendin zich bij ons aan en zijn we bij een pannekoekenkerk, die 24/7 open is, wat gaan eten. Leuke avond!

Sunshine Coast

Onderweg naar Noosa hebben we nog even een berg beklommen in de Glass House Mountains. Letterlijk beklommen, want er was bijna niet van een pad te spreken. Erg stijl en gevaarlijk, maar ook erg leuk :) Het uitzicht was spectaculair! Vreemd ook om na zo'n klim gewoon boven op de berg weer met mensen te babbelen over de reis :)

Hierna zijn we ook bij de Australia Zoo binnen gereden. Dit is dé dierentuin van Steve Irwin, the crocodile hunter. Het park stikt van de krokodillen, maar Eva was uiteraard meer geinteresseerd in de pluizige koala's en de loslopende kangoeroes die je gewoon kon aaien. Erg lief, hoewel Eva één scheten latende 'roo' in het bijzonder erg leuk vond (herkenbaar? :)) Er was verder ook nog een nieuw Africa gedeelte, maar dit viel wat tegen, Burgers Zoo in Nederland loopt wat dat betreft ver voor. Maar het was dan ook pas fase 1 van een nieuw project. Gelukkig maakte de geile neushoorn met zijn lange 'slurf' dit ook wel weer bijzonder.

Noosa is een leuk dorpje met veel sjieke restaurants en een lekker sfeertje. Hier hebben we dan ook heerlijk gegeten en gedronken. Toevoeging van Eva: voor het eerst écht lekker eten en lekkere wijn op reis (uitgezonderd de diners bij Soulie & Phillipa, die waren ook super), jeej :D

Fraser Coast

En toen waren we alweer in Hervey Bay. Helaas viel 't weer wat tegen, maar we besloten toch maar een tour naar het unieke zandeiland Fraser te boeken. Gelukkig werd het die dag stralend mooi weer en wat hebben we veel gezien! De rit over het eiland op zich was al een belevenis. Aad, als je dit leest: denk aan 4x4 heaven, met je Mercedes G moet je hier een keer geweest zijn ;). Het strand is een soort snelweg en ondertussen lopen er ook wilde Dingo's (soort honden) rond met hun vers gevangen vis. En we zagen als bonus ook nog een walvis uit de zee springen. De tour bracht ons langs het scheepswrak van de Maheno, we waadden door Eli Creek (een snel stromende kristalheldere beek die uitkomt op zee) en we hebben een duik genomen in lake Birrabeen. 's Avonds hebben we in Hervey Bay nog (iets teveel) biertjes gedaan met Bob en Bianca die we tijdens de tour hebben ontmoet.

Capricorn Coast

Na een rit vol regen, storm en hagel zijn we eindelijk in het tropische deel van Australië beland. Na een tussenstop in de 'beef capital' Rockhampton (of 'Rocky' zoals ze het dorp hier noemen), wat trouwens geen aanrader is om 'iets te willen doen', zijn we in het heerlijke Airlie Beach aangekomen. Op naar de Whitsundays!

Gr. E & E

• 12 Oktober 2011 - 09:30

Samira Mellenbergh:

Ooit een olifant zijn 2e 'slurf' gezien? Volgens mij was die groter dan zijn hele lichaam! haha

Hier in Sydney hebben we weer een paar mooie dagen gehad. Hopelijk komt het goede weer jullie nu ook een keer tegemoet!

Have fun! x

• 12 Oktober 2011 - 13:58

Mam/wil:

Nog even iets over het kangoeroevlees,Soullie heeft het toen voor ons klaargemaakt op de 'barbie'het is echt wild en smaakt wat sterk,ook op Mallorca zijn er tentjes waar je het kan eten.Je hoeft je niet schuldig te voelen Eva want er zijn veel te veel kangoeroes in Austr. Soullie gaat zelfs met vrienden de bush in om ze af te schieten ook als ze kleintjes hebben,vind ik wel zielig maar zij niet voor hun is het een soort wild net als konijnen bij ons.Ik vind een keer eten om het te proeven ook genoeg.Wij eten met kerst ook wel eens hertenbiefstuk toch?

Groetjes maar weer en veel plezier nog.

• 12 Oktober 2011 - 19:57

Agnes:

Goh, jullie maken toch wel veel mee,he!:)
    Wat? Zien jullie wilde Dingo's? Moeten jullie daar niet erg voor oppassen. Jammer dat jullie niet konden surfen maar wel weer een duikje!:)
    Grappig om een oud klasgenoot te zien.
    Ha, ha ik kan mij voorstellen dat Eva voor de koala's is:) en herkenbaar de roo???????:)
    Toch spannend,hoor die bergwandeling!
    En.....nu inderdaad gaan genieten van het mooie weer want dat verdienen jullie!
    Liefs.

• 18 Oktober 2011 - 09:05

Bob En Bianca:

En.. de biertjes waren lekker :)

Hoe was de trip op de boot? Ben wel benieuwd! Wij zijn nog naar Mission beach geweest en hebben gesnorkeld op het great barrier reef bij Port Douglas. Dat is echt een aanrader! Super mooi. Cairns is erg gezellig 's avonds dus daar moeten jullie zeker ff biertjes gaan drinken haha. Ook het casino daar is super!

Fijne tijd nog saampies! Dikke kus van ons