Townsville, Magnetic Island, Daintree en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu Townsville, Magnetic Island, Daintree en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu

Townsville, Magnetic Island, Daintree en Cairns

Door: erwineneva

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Eva

19 Oktober 2011 | Australië, Cairns

Na Airlie Beach hebben we een stop gemaakt in Townsville. Daar hebben we een wandeling door een park en langs de boulevard gemaakt. De stad zelf is verder niet echt bijzonder. Die avond hebben we weer zelf wat vlees op de camping-BBQ gegooid, dit keer (toch weer) kangoeroe omdat het goedkoop was. Het was trouwens érg lekker, hoe we het zelf met een beetje kruiden hadden gemaakt, heel mals :-) Die avond ging het flink regenen en onweren, dus dat was rennen naar de campervan en hup het bedje in.

De volgende dag zijn we naar Magnetic Island gegaan. Nog weer even een kleine teleurstelling bij de ferry, want ondanks dat ik een International Student Identity Card heb (gekocht!), wilde de mevrouw achter de kassa me niet de studentenprijs geven (10 dollar minder). Nee, dat was alleen voor Australische studenten...grrrrr. Maar oké, we zijn toch gegaan en hebben het eiland een beetje verkend. We wilden eerst een scooter huren, maar omdat dat toch wel erg duur was hebben we maar een onbeperkt busticket genomen. Dit bleek uiteindelijk een prima keus want het was goedkoop en bracht je ook overal waar je heen wilde.

In de ochtend hebben we in de brandende zon een klim gemaakt naar een uitkijkpunt (waren we gek ofzo? :p) en uiteraard wel genoten van het uitzicht daar en in de middag hebben we lekker geluncht en een dutje gedaan op het strand terwijl de  zon inmiddels weg was. Weer een uitsteeekende timing dus van E&E ;-) Het eiland was leuk, maar wel erg uitgestorven, dus zijn we in de namiddag weer naar Townsville gegaan om daar zelf te koken en te slapen.

Die avond was het menu: kip en gegrilde groenten, wat iets minder goed uitpakte dan de kangoeroe omdat de kip lastig gaar te krijgen was. Maargoed het was best lekker. Tijdens het koken kwam nog een stel uit NZ ons even vertellen dat er een slang in de damestoiletten zat, dus dat ik een beetje op moest passen. Haha okeee, met continue slangenangst zijn we verder over de camping gestruind die avond ;-)

De volgende dag zijn we vetrokken richting Cairns. Daar aangekomen op de camping ben ik gewoon in m'n hoofd gepikt door een vogel! Jaja, iedereen waarschuwt je voor krokodillen, haaien, jellyfish, spinnen en slangen, maar niemand die iets zegt over een vogel?! Het deed wel even pijn, maar het was geen verwonding dus het viel allemaal wel mee. Al dacht Erwin daar anders over want nadat de vogel 2x over hem heen had gescheerd, durfde hij geen stap meer te verzetten op de camping, haha.

Die namiddag hebben we nog even bij de lagoon gelegen en kwamen we weer het Franse koppel tegen van de Whitsunday trip. Heel grappig dat je elkaar dan zomaar weer tegenkomt. In de avond was de halve finale rugby tussen NZ en Aus dus dat moesten we zien natuurlijk. In een bar hebben we pizza gegeten en een deel van de wedstrijd gezien, dat was weer leuk! NZ won, dus er barstte daarna geen feest los :p

Lekker plakkerig geslapen ;-) om de volgende dag nog wat verder naar het noorden te rijden. Het was een erg mooie route door het Daintree National Park. Onderweg zijn we heel even gestopt in Port Douglas, hebben we snel even geluncht in Daintree Village en zijn we daarna verder gereden naar Mossman Gorge, waar je een mooie wandelroute kon doen. We wisten al dat je in deze omgeving cassowary's  (gevaarlijke grote vogel, google maar even :p) tegen kan komen, maar dat we er zo snel 1 zouden zien hadden we ook niet gedacht. We waren nog geen 5 min uit de campervan of Erwin zei: "Nou daar heb je dr een!" Ik dacht nog heel even dat hij een grapje maakte, maar toen ik omkeek zag ik de cassowary inderdaad op een afstandje van slechts een paar meter staan. Help!! Ik sprong aan de voorkant in de campervan, maar de schuifdeur stond nog open en madam cassowary kwam even een kijkje nemen... Snif Snif aan mn slippers die nog buiten de camper stonden en héél even was ik bang dat ze naar binnen zou springen. Erwin riep vanaf de andere kant van de camper natuurlijk meteen: foto foto! maar ik had het helaas te druk met m'n leven in veiligheid brengen, dus dat is niet gelukt :p Iedereen die nu denkt: overdrijft ze niet een beetje? Gevaarlijke vogel? Die heeft niet gegoogled ;-) Het beest is agressief en gebruikt z'n grote scherpe klauwen om aan te vallen. Dit doen ze meestal aan de voorkant en als je dat overkomt, wordt je hele borstkas opengereten. Geen fijn vogeltje dus :-) In ieder geval vond ze m'n slippers wellicht niet zo smakelijk ruiken en wandelde ze weer verder. Later bleek hoe uniek het was, want hoewel ze overal schijnen te zitten daar, hebben we ze niet meer gezien.

Daarna hebben we een zeer mooie junglewandeling gemaakt met als afsluiter een frisse duik in de rivier. Vervolgens zijn we naar een tweede wandelroute door de mangroves gereden, waar helaas het grootste gedeelte van gesloten was omdat de boardwalk niet meer veilig was. Omdat het niet lang meer zou duren voordat het donker werd zijn we op zoek gegaan naar een camping in Cape Tribulation.

Uiteindelijk zijn we beland op PK's Jungle Village, wat erg gezellig was. Daar ook weer het Duitse meisje van de Whitsundays trip tegengekomen, nogmaals een grappig moment. Na een duik in het zwembad, een prima maaltijd en wat wijntjes met het Duitse meisje gingen we naar de campervan om te slapen.

En jawoor daar stond ik bijna op een slang. Weer moest Erwin me wijzen op een gevaarlijk dier, ik dacht natuurlijk weer dat het een grapje was en merkte al snel dat het géén grapje was ;-). Hij was redelijk lang, maar wel dun en erg donker. Natuurlijk ging hij zijn eigen weg, weg van ons. Mooooii, maar je loopt wel wat minder relaxt naar de WC 's nachts :p

De volgende dag zijn we via Port Douglas weer teruggegaan naar Cairns, waarbij het onderweg al flink ging regenen. Intussen is het kwart voor 11 's ochtends de volgende dag en regent het nog steeds. Vannacht ging het zo hard tekeer dat we niet konden slapen en het enigszins bij ons naar binnen regende in de campervan, getsie :-(  en de vooruitzichten zijn dat het pas ophoudt als wij in NZ zitten. Nu dus maar een beetje hangen en vervelen in de kleine campervan...niet echt hoe we ons deze laatste dagen hadden voorgesteld. We twijfelen nog of we de geplande duiktrip naar het Great Barrier Reef gaan maken. Met dit weer is het niet echt fantastisch en het kost een hoop geld...
In ieder geval nog 1 nacht in de campervan, nog 2 in een hostel en dan vliegen we naar NZ. Hopelijk ook naar beter weer :-)

Xxx

E & E

P.S. Het is inmiddels 20u 's avonds en het regent nog steeds, nee niet alweer, maar nog steeds. Het houdt nooit meer op lijkt wel ;-)

• 19 Oktober 2011 - 12:05

Mam/wil:

Wat jammer van de regen dat verwacht je daar niet zo.
    Eva wat een hindernissen met al die beesten ze moeten jou wel hebben.Vooral die cassowary was eng,ik ga zo op internet kijken hoe hij er uit ziet.Slangen ook heel eng ja jullie zijn nu echt in een meer gevaarlijk deel van Australie.Goed oppassen maar.Het weer in NZ is ook niet best ik hoop voor jullie dat het snel beter wordt.
    Alle goeds en gr.mam/wil en pap/ton.

• 19 Oktober 2011 - 14:32

Stephanie:

Hey wereldreizigers, ondanks de regen hebben jullie het zo te horen wel heel erg naar jullie zin, kleine troost: het hagelt hier op het moment en ondanks dat de klok zegt dat het half 5 is, lijkt het wel nacht, dus ook geen pretje.
    Ipod is weer velig terug hoor, volgens mij ging de terugreis sneller dan de heenreis.

Veel plezier in NZ alvast enne pas op voor vogels dus (zal die enge nog ff googlen, verveel me toch en moet wachten tot het 5 uur is :P)

xxx van mij en binckie

• 20 Oktober 2011 - 03:14

Eva (van Erwin :p):

Ja we hoorden vanmorgen bij het inleveren van de camper dat dit weer zeer uitzonderlijk is voor Cairns. Er was in ieder geval in geen 100 jaar zoveel regen gevallen en die man van de verhuurmaatschappij dacht zelfs nog nooit...
    Nouja de laatste twee nachten gelukkig droog in een hostel :-)
    @Steph: goed van de ipod :) ja die heeft lekker zinloos de wereld over gereisd, maar tot nu toe doet m'n iphone het nog steeds :D Bedankt ook voor de xx van binckie ;-) haha doe hem maar een aaitje terug. Je mag er zelf ook een nemen hoor, vraag maar ff aan mloesh of ze je m wil geven ;-) Xxx Eva

• 20 Oktober 2011 - 08:03

Mama/agnes.:

Oei! Ik schrok ook heel erg van die cassowary. Had hem opgezocht op you tube. Heb gelijk niet goed geslapen! :( en dan ook nog die enge slangen en het slechte weer. Gelukkig samen op wereldreis en...je zal nu niet meer bang zijn voor Hollandse wespen en spinnen toch? :)
    Ik geniet ook van die leuke foto's,hoor! En grappig dat jullie elke keer bekende reizigers tegenkomen:)
    Succes met de volgende vliegreis en we duimen dat jullie dan mooi weer krijgen!
    xxen

• 20 Oktober 2011 - 10:20

Mam/wil:

Ik wil toch nog even zeggen dat ik de foto's prachtig vind,vooral de stranden en de mooie zee.Ook de onderwater foto van Eva is geweldig.
    Erwin bij de bbq ziet er ook goed uit.
    Dat jullie genieten is duidelijk te zien.
    Doei,mam/wil.

• 22 Oktober 2011 - 09:09

Corine En Henk :

prachtige reis en wat maken jullie veel mee we genieten echt van jullie prachtige verhalen. erwin vroeger wou je nog niet een nachtje logeren, en nu al een paar maandjes van huis..... geintje liefs van ons

• 22 Oktober 2011 - 15:53

Paroel:

Die Cassowary' zijn superlief. Je moet ze gewoon even op hun koppie aaien en dan zij ze je vriend. Net als die andere spinnen, kroko's, hells angels en zwarte prutslangen