Franz Josef en Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu Franz Josef en Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu

Franz Josef en Queenstown

Door: erwineneva

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Eva

01 November 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Wow! Franz Josef... De gletsjer walk was geweldig! We kwamen wat laat aan in Franz omdat er wat gasten zich hadden verslapen in Greymouth. Daardoor moesten we direct uit de bus ons aanmelden, omkleden en een andere bus in. Na een kort ritje en een kleine 'hike' door de jungle stonden we opeens op de rotsen met een mooi uitzicht over de gletsjer.

De grote groep werd in vieren verdeeld (we stonden eerst bij de tweede groep, maar werden al snel verhuisd naar de eerste snellere groep) en begonnen onze tocht over de rotsen richting het begin van het ijs. Daar aangekomen deden we ijzers onder onze voeten. Ondertussen werden we vergezeld door een aantal vogels die erg geintresseerd waren in onze rugzakken :)

Eenmaal op 't ijs verbaasden we ons hoe mooi die gletsjer eigenlijk is. Smalle doorgangen, diepe afgronden, eindeloze scheuren en als topper een ijsgrot (de foto's hiervan zullen we hier zsm bij zetten). Verder was het uitzicht op zich al adembenemd :)

Die avond waren we uiteraard bekaf. We moesten nog inchecken bij Chateau Franz en omdat onze buschauffeur niet goed had doorgegeven dat we een 'double' wilden kregen we de 'love shack'... Daar willen we verder niet te veel woorden aan vuil maken, er lag in ieder geval een condoom voor ons klaar ;)

Na een goedkoop (lees: niet te vreten ;)) backpackersmeal in een verder gezellig Amerikaans ogend restaurant zijn we toch maar even heen en weer gelopen om onze zwemspullen te halen. We hebben bij de gletsjerwalk namelijk gratis toegang gekregen tot de hot pools. Uiteraard hebben wij, Nederlands als we zijn, hier gretig gebruik van gemaakt. Het was heerlijk (baden van 36, 38 en zelfs 40 graden)!

De volgende dag zijn we vroeg vertrokken richting Queenstown, 'adrenaline capital of the world'! Onderweg maakten we nog een aantal fotostops bij o.a. Lake Matheson, Haast en Wanaka. In Queenstown aangekomen stoppen we ook nog even bij de Kawarau bridge waar ooit de eerste commerciele bungyjump plaats vond. Helaas kwamen we hier te laat aan, dus we konden het museum niet in en er waren geen bungyspringers meer.

Gelukkig hadden we voor de vandaag de shotover jet gerserveerd. Dit is een soort snelle boot die lekker strak langs alle rotsen vaart op de rivier en daarnaast ook nog eens 360 graden spins maakt. Dat was genieten :)

Hierna dachten wij nog even een halve pizza als lunch te eten die ik (Erwin) gister in een restaurantje niet op kon (hier is 't heel normaal om een 'doggy-bag' mee te krijgen). Maar helaas heeft één van onze medebackpackers die gewoon gejat :( Maar goed.. Uiteindelijk zijn we in de gondel naar een mooi uitzicht over Queenstown beland. Hier hebben we ook nog 6 ritjes in de 'luge' (rodelen) gedaan waar we uiteraard ook weer erg van genoten.

Morgen staat Milford Sound op 't programma en de dag daarna hopelijk een skydive (als t weer mee zit..)! Maar hoe dat ons vergaat... Dat lezen jullie in het volgende avontuur van Erwin en Eva :p

(ps ik ben Eva al langzaam aan t overhalen tot een bungyjump... Wie weet! ;))

• 01 November 2011 - 19:04

Mam/wil:

Het zijn weer prachtige foto,s alleen sta jij er wat luguber op in de gevangenis Er.Dat schaap staat er goed op,hadden jullie hem niet even kunnen vasthouden voor die schapenhoeder.Gelukkig hebben ze alleen je halve pizza gestolen en niet iets waardevollers.
    Ik dacht dat Erwin een keer aan een elastiek hangen wel genoeg vondt ga je het nu weer proberen brrrrrr.
    Vandaag weer op de jongetjes gepast ze waren superlief.Lekker buiten gespeeld met oma, en Robin is aan het oefenen om Kane zonder zijwieltjes te laten fietsen.(met helm op) Kane vondt het geloof ik wel een beetje eng.Hier erg zacht weer voor de tijd van het jaar.
    Alle goeds mam/wil.

• 02 November 2011 - 08:26

Paroel:

Zo'n jailfoto staat goed op je CV. Ik heb gezien dat je behalve die storend mooie gletscher ook kan kajakken op het Makupomeer en kunt modderquadten aan de rand van die ijsheuvel. Lijkt mij veel leuker dan springen met een elastiek.

• 02 November 2011 - 17:14

Mama/agnes.:

Waaat!!!! gaan jullie bungy-jumpen? Nee, toch :( want jullie doen al zoveel leuke en spannende dingen.
    Ik blijf genieten van de reisverslagen en ook de prachtige foto's:)
    En...is het sky diven al gelukt?
    Nou,het is zeker vervelend dat er wat gestolen is maar mama/wil heeft gelijk dat er geen waardevolle spullen gestolen zijn want dan.......
    Ik moest trouwens wel lachen om die "gevangenis"foto's.:)
    Nou,jullie zien het de tijd gaat steeds sneller dus.....blijven genieten!!
    XXXX

• 03 November 2011 - 07:45

Paroel:

Het plezier spettert van de foto's af. Wat leuk! Kan je die blauwe jasjes meekrijgen? Ze staan goed.

• 03 November 2011 - 09:43

Mam/wil:

Jeetje wat een mooie foto's ,jullie hebben het geweldig naar je zin daar.Ik wist niet dat dat er was in NZ.Daarna heerlijk in het warme badje. Jullie willen vast nog niet naar huis.
    Veel plezier nog.

• 04 November 2011 - 07:34

Paroel:

Eef, hoe krijg je het voor elkaar om 2 meter hoog te springen?