Wellington, Taupo, Auckland en Rotorua - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu Wellington, Taupo, Auckland en Rotorua - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu

Wellington, Taupo, Auckland en Rotorua

Door: erwineneva

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Eva

11 November 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

OK daar waren we dan: Wellington of 'Windy Welly' zoals 't hier ook wel bekend is. Aangekomen in 't YHA genoten we van 't uitzicht: een betonnen muur :p De volgende ochtend pakten we een bus naar de wijk Miramar om 't minimuseum van Weta te bekijken. Weta staat bekend als de maker van special effects, kostuums en decors voor films als Lord of the Rings, District 9 en de nieuwe Kuifje animatiefilm. In de 'Weta Cave' zie je ook hoe films worden gemaakt. Erg interessant :)

's Middags pakten we de Cable Car richting de botanical gardens. We liepen naar beneden om uit te komen bij de 'Beehive', het parlementsgebouw.  Vooral Eva was erg blij met alle kinderen die die dag blijkbaar allemaal een schoolreisje hadden :) In de stad, in de Cable Car, overal zagen we klasjes met kinderen met kleurige zonnehoedjes.

Maar goed, op naar Te Papa. Hét (gratis!) museum van Nieuw-Zeeland. Erg groot en erg leerzaam met 5 verdiepingen vol kunst, geschiedenis en interactieve displays. Hier hebben we onder andere in een huis gestaan waar ze een aardbeving nabootsen, een gigantische inktvis op sterk water gezien en even een paar vulkanische stenen opgetild. 's Avonds hebben we nog een wijntje achterover getikt bij 'one red dog'.

De volgende dag zijn we onderweg gestopt bij het 'Mount Bruce Wildlife Centre'. Waar eigenlijk niet veel te beleven was, behalve dan dat we eindelijk een kiwi (de vogel, niet het fruit) in 't echt (en in 't donker) konden aanschouwen. Daarnaast was er nog een heel nieuwsgierig vogeltje wat wel grappig was :)

Hierna reden we door naar de Tui brouwerij. Omdat we maar met z'n vieren in de Magic Bus zaten en ik (Erwin) de enige man was, was alleen ik in voor het bier proeven (voor twaalf uur 's middags :)) Het waren flinke glazen en ik heb er van genoten. Ook nog even twee gekke canadezen ontmoet waarvan er eentje een tweedehands laars mee had waar die overal bier uit wilde drinken... Rare snuiter ;)

Verder stopten we onderweg nog even bij een uitzichtpunt waar je 'Mount Doom' (Mount Ngauruhoe) uit de Lord of the Rings kon zien. Toevallig waren ze hier aan 't filmen voor de nieuwe film The Hobbit, in de verte zagen we het 'filmkamp' opgesteld staan.

En ja hoor... Toen kwamen we in Taupo aan. Dit was een nieuwe kans op een skydive! Eigenlijk gingen we er vanuit dat 't die dag niet zou lukken, want we kwamen redelijk laat aan en zouden de volgende dag alweer vroeg vertrekken. Maar nee hoor, Ross de buschauffeur pleegde een belletje en we konden zelfs voordat we het dorp hadden gezien zo 't vliegtuig in! Een gezonde spanning bekroop ons: we gaan 't gewoon doen!!! Voordat we 't wisten hadden we een pak aan, ontmoetten we onze parachutisten en zaten we in 't vliegtuig... Op 12.000 feet gingen de eersten eruit. Wij vlogen nog even door naar 15.000 feet met ons zuurstofmasker op. Deurtje open... Op de rand van 't vliegtuig zitten en dan wordt je er uit gegooid :) Een vrije val van ruim een minuut, een spectaculair uitzicht en een iets rustiger parachuuttochtje van 10 minuten later sta je weer op de grond: Whaaaaaaa!!! :p Echt ongelooflijk leuk om te doen. Drie dagen later zegt Eva nog steeds om 't uur: 'het was zoooooooo cool' en 'ik wil nog een keer' :) De foto's zullen we hier weer z.s.m. op zetten.

De volgende ochtend rijden we nog even langs de Huka Falls en proberen we Mt Maunganui in Tauranga te beklimmen, maar vanwege tijdsgebrek en het nemen van een verkeerde route is dat maar half gelukt :) 's Middags komen we aan in Auckland. Hier valt 't hostel (Surf 'n Snow) wat tegen, maar voor dit ene nachtje hebben we wel een leuk uitzicht op de Sky Screamer (bungy katapult bal) en de skytower. Hier hebben we lekker gegeten bij Sushi Train en genoten we van een warme chocolademelk bij Starbucks.

De dag daarop reden we naar Rotarua. Onderweg stoppen we bij de grote L&P fles. L&P is een 'wereldberoemde' frisdrank in Nieuw-Zeeland :) Daarna rijden we door naar Matamata om Hobbiton te bekijken. De filmsite van Lord of the Rings. Helaas mogen we i.v.m. copyright e.d. hier geen foto's van plaatsen, maar die laten we thuis wel zien :) We waren er precies op het goede moment. Na het filmen van de vorige films was de halve set gesloopt. Twee dagen voordat wij er kwamen is het filmen van het vervolg (of eigenlijk de 'prequel') beëindigd. Zelfs de was van de Hobbits hing nog op de lijn :p Erg leuk om te zien allemaal, we gaan die scenes zeker nog even terugkijken als we thuis zijn :)

Vanavond gaan we naar het Tamaki Maori Village waar we jullie volgende keer weer van alles over gaan vertellen :)

X E&E

• 12 November 2011 - 10:39

Mama/agnes.:

Hai schatten!
    WOW! Dat sky-diven is wel heeeeeel spannend! En wat een prachtige foto's en ik kan mij nu heel goed voorstellen dat jullie nog wel een keer willen!:) Het is echt te gek!!!!
    (Nu begrijp ik wel dat je vader het wel eng vond!)
    Zo Erwin dat is wel een heel grote fles drank:)
    De natuur is trouwens ook prachtig,he.
    XXXXXen

• 13 November 2011 - 09:45

Paroel:

luchtduiken, brrr. Jullie lijken wel een beetje op Snoopy, dat hondje dat droomt de Red Baron te zijn, met die kappies op. Als je nog eens duikt moet je er een paar lange oren op plakken.
    Die schaapjes zijn leuk!

• 13 November 2011 - 14:00

Mam/wil:

Die foto,s zijn natuurlijk prachtig,hoe krijg je het voor elkaar Er.Het lijkt mij verschrikkelijk eng om uit het vliegtuig te springen.Als je eenmaal zweeft zal het wel heel gaaf zijn.
    Leuk om die filmopname's te zien je kijkt dan toch anders naar zo'n film als je weer thuis bent.Je bent er bij geweest!
    Het is nog steeds heel leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien.
    Groetjes en nog veel plezier.

• 13 November 2011 - 18:48

Erwin:

Ik heb die foto's niet gemaakt hoor, we hebben goed betaald voor een medeparachutist die filmopnames en foto's heeft gemaakt. Die films krijgen jullie thuis uiteraard ook te zien :) Nog een klein maandje en dan vallen we jullie niet meer lastig met mooie foto's en verhalen ;)

• 14 November 2011 - 11:01

Jet:

Oh wow, wát een te gekke foto's van het skydiven!!!! Lijkt mij echt fantastisch,
    dát moment vlak voordat jullie uit het vliegtuig gegooid worden??!! Wát maken
    jullie ontzettend veel leuke en gave dingen mee. Leuk hoor al die uitgebreide
    reisverslagen, dank jullie. ff om alvast weer een beetje "dutch"te lezen: sinterklaas is in het land!! XXX Jet

• 18 November 2011 - 21:05

Paroel:

Weer zon mooie serie foto's. Ik heb via GE nog meer fotos bekeken van die omgeving, wekelijk schitterend (ook zonder jullie er op) Er staan op youtube ook filmpjes over blackwaterrafting. Die glowworms zijn super.