Queenstown, Dunedin, Lake Tekapo, Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu Queenstown, Dunedin, Lake Tekapo, Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu

Queenstown, Dunedin, Lake Tekapo, Wellington

Door: erwineneva

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Eva

07 November 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Dag lieve lezers!

Daar zijn we weer :) al lekker 5 uur aan het hangen op het vliegveld voor onze vlucht naar Wellington en daarom weer even tijd om een reisverslagje te maken.

Milford Sound

Afgelopen woensdag zijn we naar zo ze zeggen één van de mooiste plekken van NZ geweest. Zoals wel vaker met  dingen waar mensen van tevoren heel lyrisch over doen, viel dit eerlijk gezegd een beetje tegen. Het was wel mooi hoor, natuurlijk, het is NZ: alles is hier mooi :p Maar wat ons betreft niet veeeeel mooier dan andere plekken die we hebben gezien. Misschien had het er mee te maken dat het weer (uiteraaaard) niet echt meezat en er veel wolken om de bergen hingen, waardoor je ze niet in hun volle omvang kon aanschouwen. Naja goed, we hebben weer wat zeehonden gezien, 1 erg mooie grote waterval van dichtbij en een pinguïn als kers op de taart ;-) het was best een leuke dag.

Skydive....niet

Donderdag zou onze 'skydivedag' worden. Toen we 's ochtends vroeg de gordijnen opzij schoven, scheen de zon en leek dit eigenlijk de mooiste dag die we tot dan toe in NZ gehad hadden. Vol goede moed gingen we naar het boekingskantoortje en de dame achter de balie had er ook wel vertrouwen in voor die dag. We lieten ons indelen op de eerstvolgende dive. Na nog een beetje geshopt te hebben en een echte Ferg Burger (helemaal beroemd hier in NZ) naar binnen gewerkt te hebben, zijn we naar de skydive check-in gegaan. Even wat "wij zijn nergens aansprakelijk voor"-formulieren ingevuld, maar tijdens de instructie kwam het onheilstelefoontje :( op de locatie waar de dives plaatsvonden, was het inmiddels te hard gaan waaien en daarom stonden alle dives tot 13u 'on hold'. Boehoee we zagen de bui al hangen...figuurlijk dan, want het weer zag er buiten nog steeds prachtig uit. Om 13u zijn we teruggegaan en helaas, wat een teleurstelling, het skydiven kon de hele dag niet meer doorgaan :-( Wij zouden de volgende ochtend vroeg vertrekken uit Queenstown, dus kregen we ons geld terug. De rest van de dag maar een beetje wijndrinkend op een zonnig terras doorgebracht en Erwin is maar weer eens naar de kapper  gegaan. Prima dag, maar lang niet zo spectaculair als we die ochtend voor ogen hadden... We hopen verderop de reis nog een kans te hebben om te skydiven, dus wie weet!

Off to Dunedin

Al vanaf het begin van onze reis was er verwarring over het nieuwe reisschema van de Magicbussen waar we mee op pad zijn. Er stond er 1 op internet, maar die zou volgens de chauffeur niet kloppen en de boekingskantoortjes hadden nog geen nieuwe schema's gekregen. Op de dag dat ze moesten starten en wij onze bus vanuit Queenstown wilden boeken, was er nog steeds geen zekerheid, maar de dame van het boekingskantoor zou t gewoon wel even proberen. *klik, klik* "computer says yessss" dus wij hadden een bus op vrijdag...

Juist ja, of niet :p Want vrijdag...iets in ons zei dat we Magic nog maar even moesten bellen voor precieze ophaaltijd en locatie, dat was namelijk ook niet helemaal duidelijk. "Oh maar er gaat helemaal helemaal geen bus vandaag", zei de dame aan de telefoon. Gelukkig onderkende ze wel meteen dat het hun fout was en ze zou proberen ons (zonder extra kosten) op een reguliere bus te krijgen. Toen ze terugbelde was dat gelukkig in orde :) dus konden we weg uit het besneeuwde Queenstown (jaaaa mensen, donderdag in de zon op het terras, vrijdag 5 graden door de sneeuw, dat is NZ :p) Jammer was wel dat er dus op zaterdag ook geen bus vanuit Dunedin was en we nu twee nachten in Dunedin moesten blijven in plaats van twee nachten in Lake Tekapo.

Dunedin

In Dunedin was het bij aankomst ook Koud, maar sneeuwde het niet, dus dat was iets beter :) De stad staat bekend om z'n vele oude (Victoriaanse) gebouwen, iets wat in landen buiten Europa natuurlijk vrij bijzonder is. Voor onze standaarden zijn het er echter niet zo veel en zijn ze ook niet zo oud :p Dus toen we tegen de dame van de NZ VVV zeiden dat we liever een natuurwandeling wilden doen, vond ze dat volgens mij maar een beetje gek. Maargoed, eigenwijs als we zijn, hebben we toch een wandeling gemaakt naar een dam en een stuwmeer, iets wat wij heel leuk vonden en het weer was er prima voor.
Die ochtend hebben we ook nog een bezoek gebracht aan de Cadbury chocoladefabriek, die helaas niet draaide op dat moment, omdat ze schoonmaken in het weekend. Nouja de entreeprijs was ook veel lager en het was alsnog wel geinig om (op dvd) te zien hoe ze hun chocola maken en daarbij hebben we ook heel veel gratis chocolaatjes verzameld, wat erg lekker was :p

Lake Tekapo

Vanuit Dunedin zijn we vertrokken naar Lake Tekapo. Een supermooi, blauw meer in een prachtige bergomgeving. Omdat we maar 1 nacht konden blijven, hebben we maar 1 activiteit gedaan, een paardrijtocht van een uur. Uiteindelijk bleek een uur toch wel genoeg en we hebben een mooie tocht met adembenemend uitzicht gehad. Ook al was dit vooral mijn (Eva) idee, Erwin vond het achteraf toch ook wel leuk :-)

Volgende dag vroeg op weg richting Christchurch, ons startpunt, vanuit waar we vanwege tijd- en kostenbesparing een vliegtuig hebben gepakt naar Wellington. We zijn net geland en benieuwd wat het Noordereiland ons brengt!

Xxx

E & E

• 08 November 2011 - 07:44

Paroel:

Weer zo'n schitterende serie foto's. Als je ernaar kijkt dan vraag je je af waarom daar niet hier is.

• 08 November 2011 - 20:31

Mam/wil:

Met de bus reizen is in Australie en ook in NZ blijkbaar onbetrouwbaar.Het vliegen met binnenlandse vluchten is beter geregeld.
    Het zijn weer hele mooie foto's van de NZ-se natuur.Jullie staan er ook heel gezellig op,leuk met die paarden.Mocht je ook proeven van die berg chocolaadjes? Hoe is het eten daar eigenlijk,toch niet alleen Ferg Burgers? Veel vis en lamsvlees zou je denken.En kiwi's natuurlijk.
    Ik ben benieuwd naar het Noordereiland.
    Heel veel groetjes van ons.

• 09 November 2011 - 14:15

Mama/agnes:

Hai schatten.

Ik heb weer een stukje meegereisd door het verslag en de foto's.:)
    Wat zijn het toch mooie foto's en jullie zien er hartstikke leuk uit :)
    En....eindelijk een keer mooi weer!
    Nou, Roel vindt het niet erg dat jullie niet gesky-dived hebben!
    En ik moest ook wel weer lachen om die poes foto!:)
    Ook wij zijn weer benieuwd naar het verslag over van het Noordereiland!
    Dikke X en.