Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas

Door: Erwin en Eva

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Eva

07 December 2011 | Verenigde Staten, Las Vegas

Ja ja, de tijd vliegt! Dit is alweer ons laatse verslag. In LA stapten we met onze backpacks in de Metro om vervolgens bij Universal opgepikt te worden met de bus. Dit was gewoon een klein busje voor 9 personen wat erg gezellig bleek. 's Avonds kwamen we aan in ons hotel. Circus Circus was erg goedkoop en na alle slechte recensies op internet hadden we geen hoge verwachtingen, maar dit bleek heel erg mee te vallen. Grote kamer, TV, groot bed: Top! Die avond hebben we maar even een rondje gelopen. In ons hotel zat een heus attractiepark inclusief achtbaan! Verder hier en daar een winkel en een restaurant. Het deed ons een beetje aan Center Parcs denken :) Verder uiteraard overal gokkasten.

Ons hotel zit wel een beetje ver op de strip, maar gelukkig kunnen we voor 7 dollar een bus-dagpas kopen. Hiermee reden we de volgende dag naar een groot winkelcentrum met gratis modeshow en uiteraard een 'Vickies' voor Eva. Ook hebben we de M&M's superstore bezocht (4 verdiepingen gekleurde chocolade plezier :p) en zijn we een stuk over de 'strip' gelopen. We keken even in het MGM Grand met zijn leeuwen (wat er eigenlijk maar een beetje zielig uit zag) en zijn vervolgens naar de Fremont Street Experience gegaan. Dit is het oude gedeelte van Vegas waar de straat is overdekt met een groot halfrond digitaal scherm. Lastig uit te leggen dus ik zou 't even op YouTube opzoeken ;)

De volgende dag zijn we een aantal keer in de achtbaan van ons hotel gegaan evenals alle andere 'premium rides' die er waren. Eva werd er maar misselijk van en vond alleen de achtbaan leuk :) Later heb ik nog even een gokje gewaagd aan de roulettetafel en wat automaten. Uiteraard niets gewonnen en Eva vond 't allemaal maar zonde en zat al uit te rekenen hoeveel 'Vickies' ik van 't verloren geld voor haar kon kopen :p Daarna zijn we naar 't buffet gelopen, lekker goedkoop onbeperkt eten. Wij zijn niet meer verbaasd dat er zoveel dikke Amerikanen zijn :)

Vroeg naar bed, want de volgende ochtend gingen we op een dagtour naar de Grand Canyon. De bus stond al om 6 uur voor de deur! Als eerste stond de Hoover Dam op 't programma. Leuk om eens gezien te hebben. Maar de Grand Canyon zelf was adembenemd! Het is echt veel groter dan wij hadden gedacht en we hebben een wandeltocht van 3 uur langs de canyon gemaakt. Omdat er overal sneeuw lag zorgde dit voor een erg kerstig gevoel :) Om 't helemaal mooi te maken zagen we op de terugweg nog wat wilde rendieren tussen de dennen in de sneeuw staan. Rond 21 uur werden we weer bij ons circus afgezet. 't Was een mooie dag.

De dag daarop hebben we na een bagel als ontbijt tickets gehaald voor The Lion King The Musical. Daarna zijn we door het Luxor hotel (grote piramide) en het Excalibur hotel (kasteel) naar New York New York gelopen. Hier zijn we in de achtbaan geweest. Erg hoog en heel leuk :)

Na nog wat shoppen bij Caesars Palace Forum Shops (uiteraard ging Eva weer naar een Victoria's Secret!) zijn we terug naar Mandalay Bay gegaan om The Lion King te bekijken. Prachtige musical met geweldige kostuums. Eva verbaasde haarzelf echter over het matige applaus (vooral aan het eind) van de doorgaans zo luidruchtige Amerikanen.

De laatste dag stond in 't teken van wat laatste aankopen in oa de Apple store, Abercrombie & Fitch en uiteraard de Victoria's Secret voor Eef. Ook hebben we nog wat drankcouponnetjes opgemaakt en onze laatste dollars in een automaat gestopt :p We zijn er nu helemaal klaar mee ;) Nederland here we come! Nog een nachtje slapen en een lange dag de ingewanden van een aantal vliegtuigen bekijken en dan hebben jullie weer last van ons :)

Voor degene die het willen weten: 11.50 nl tijd (vluchtnr. FI0502 ) zouden we in principe weer met 4 poten op Nederlandse grond moeten staan :)

Tot snel!

Xxx

E & E

• 08 December 2011 - 08:34

Paroel:

Berooid maar tevreden zo te lezen. De Grand Canyon, daar hoor je iedereen over dat je hart daarbij stil staat. Lijkt mij fantastisch. Ik zou er een 3D televisie voor willen kopen. Tot morgen!

• 08 December 2011 - 11:14

Mam/wil:

Veel gedaan die laatste dagen.Eva je kunt voorlopig vooruit met al je aankopen even geen Hunckemullertjes meer. Het shoppen in Amerika lijkt mij ook wel wat, past het allemaal nog wel in de backpack? Ook veel in achtbanen gezeten,ik snap niet wat daar nou zo leuk aan is.
    Wel leuk om de ( eet ) gewoontes van de mensen dar te zien.

We wensen jullie goede vluchten.Hier waait het nogal ik hoop dat jullie daar geen last van hebben.

Tot morgen.