Busy Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu Busy Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu

Busy Bangkok

Door: erwineneva

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Eva

07 September 2011 | Thailand, Bangkok

Hai allemaal!

Zo hier komt ons eerste reisverslagje :p Gisteren hadden we onze aankomstdag in Thailand en we zijn gelijk opgeslurpt door Busy Bangkok. Van vliegveld naar citycentre ging prima, ook al hadden we op het vliegveld nog even een kort stressmomentje over de bagage. De grondstewardess in NL had gezegd dat we de koffers niet hoefden op te halen in Londen, maar op t kaartje dat ze ons meegegeven had, leek iets anders te staan. Toen in Bangkok niet duidelijk was naar welke bagageband we moesten en de vliegveld-Thai het ook niet wist, schoten we even in de stress ;). Maar gelukkig hadden we ze toch al snel gevonden, no problem dus :-)

Eenmaal in het centrum aangekomen, hadden we onze tweede beproeving: naar het hotel. Dat lijkt simpel, dat was het allerminst. 5 uur hebben we gedaan over een stuk dat qua afstand denk maar een half uurtje had hoeven duren. Heel veel Thai spreken je aan op straat en willen je allemaal 'helpen', maar ondertussen hebben ze allemaal een eigen agenda. Moeilijk om doorheen te prikken en je durft bijna niet je kaart uit je broekzak te halen omdat je er dan 'hulpbehoevend' uitziet en er een horde Thai op je afstormt. Uiteindelijk hebben we na lang dolen en vragen een 'oké' taxichauffeur gevonden die wél bereid was om op de meter te rijden. De rest zegt steeds: noooo no meter, traffic jam. Juist ja, nou in Bangkok is het altijd traffic jam, dus dat is een beetje een slecht excuus.

Bij het hotel aangekomen een fijne welverdiende douche genomen en lekker gaan slapen om deze hachelijke dag maar snel te vergeten.

Dag 2

Vandaag iets beter gewend geraakt aan de opdringerige Thai (btw, hoezo zegt iedereen altijd: de bevolking is zo vriendelijk, behulpzaam en zo shy? Niet in Bangkok in ieder geval...en wij maar denken dat Tunesië erg was...). In ieder geval hebben we de Great Palace bezocht (wat natuurlijk dicht was, een ceremony had, pas in de afternoon voor tourists open ging enz. volgens allerlei figuren die we onderweg tegenkwamen). We hebben ons niet laten weerhouden, en wat bleek: het paleis was gewoon open, ohja toch wel :-)
Daarna even over een marktje gelopen en de Wat Pho en Wat Aran tempels bezocht, die erg mooi waren.
Btw...als je je telefoon kwijt bent? Die ligt hier op de markt in Bangkok ;-) terwijl we langsliepen werd de marktkoopman gebeld op 1 v zijn handelswaartelefoontjes...dat kon niet de bedoeling zijn :p

Donkere wolken kwamen aandrijven dus hebben we (na 4x proberen) een metertaxi terug naar t hotel gepakt om even al het zweet van ons af te douchen, het is hier bloedheet namelijk. De regenbui is net voorbij (keurig volgens dagschema rond een uur of 16 á 17), dus we gaan zien wat de avond ons brengt.

Conclusie is wel, we blijven niet lang in Bangkok. We denken en hopen dat de rest van Thailand mooier is :-)

X E&E

• 07 September 2011 - 10:50

Rosaly:

Heey!
    Wat leuk om zo snel al wat van jullie te horen.

Eindelijk mensen die ook vinden dat thaise mensen helemaal niet altijd zo vriendelijk en aardig zijn.Toen ik er was vond ik ze ook vaak opdringerig of zogenaamd vriendelijk maar ondertussen met een eigen agenda. Ik werd er helemaal gek.

Ik denk dat het ligt aan de plek waar je bent inderdaad, als jullie naar minder toeristische plekken gaan, of gewoon kleinere plaatsen dan zal het wel beter gaan. Ik zou lekker naar een eiland gaan, Ko Tao bijvoorbeeld!! In het noorden is de stad Chiang Mai weer heel mooi, een grote stad maar met een hele chille sfeer.

Heel veel plezier daar en geniet van de Lassies (met mango smaak, hmm)!!

xxxxxx

• 07 September 2011 - 14:24

Mama:

Hai schattten!
    Ha, ook ik was al meteen verrast door jullie mail / reisverslag(je) :)
    Nou dat is inderdaad apart dat ze zo op toeristen gefocussed zijn. Zo zie je maar weer dat het altijd anders is dan aangegeven wordt!
    En toch maar genieten van de warmte! Ha,ha want hier is het brrrrrr. xxxxxx

• 07 September 2011 - 14:24

Jet:

Wát leuk om nu al iets te lezen over jullie reis! Tenks en inderdaad denk ik ook dat jullie zo gauw mogelijk uit Bangkok weg moeten gaan. In ieder geval al wel tempels gezien =)=). Het is hier 16 gr. én hoosbuien! XXX Jet

• 07 September 2011 - 17:21

Marleen:

Aaah jullie zijn goed aangekomen! Leuk om te lezen! Wel jammer dat Bangkok niet zo bevalt, ik vond het juist leuk daar. Maar misschien lag het ook wel aan het seizoen? Ah na een paar dagen zijn jullie helemaal gewend en als jullie eenmaal in de relaxed, enjoy en go with the flow-mood zijn dan gaan jullie het vast waarderen! heel veel plezier nog X

• 07 September 2011 - 18:20

Mam-Wil.:

Hoi lieve wereldreizigers.

Fijn dat jullie uiteindelijk goed aangekomen zijn in het hotel,goed geslapen vannacht, of toch nog eng gedroomd van de hagedis op jullie kamermuur.
    Zo te lezen is het wel even wennen daar.ben benieuwd naar jullie verdere avonturen.

Veel liefs en groetjes,
    Mam.

• 08 September 2011 - 18:02

Janneke:

Hey E & E Wat leuk om te lezen! Ben benieuwd wat jullie allamaal meemaken! Geniet ervan! xxxx Jans

• 08 September 2011 - 18:54

Pap:

Bangkok is natuurlijk net zo representatief voor Thailand als Amsterdam voor Nederland. Dus niet. Ben benieuwd naar jullie verdere bevindingen

• 14 September 2011 - 20:24

Esref:

Ohwww.. jaloers jaloers!! Leuke foto Eva naast die monkyes :)

Gr, Esref