Chumpon en Koh Tao part I - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu Chumpon en Koh Tao part I - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu

Chumpon en Koh Tao part I

Door: erwineneva

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Eva

17 September 2011 | Thailand, Koh Tao

Hi allemaal!

Nog een verslagje erachteraan, we hadden ze een beetje opgespaard wegens gebrek aan internet :p

We hadden besloten, na heeeeeeel lang (te lang) zoeken en overleg dat we voor onze volgende bestemming aan de andere kant van het land, het beste een vlucht naar Bangkok, dan de trein naar Chumpon en dan de boot naar Koh Tao konden nemen.

Zo gezegd, zo gedaan. Vroeg op, en bijde receptie even een taxi besteld. Wel de receptionist duidelijk gemaakt dat we 7u real time en niet 'thai time' op de luchthaven moesten zijn. Thai time is namelijk meestal een stukkie later. We waren allebei blij dat we voor iets meer geld het stuk Chiang Mai-Bangkok in ieder geval met het vliegtuig hadden gedaan, dat duurde nl maar krap 2 uurtjes. Van Bangkok airport zijn we met de BTL skytrain naar Makkasan station gegaan, om vervolgens met de metro naar Hualampong station te gaan, waar we de trein naar Chumpon hebben gepakt. Een hele reis dus...en in de laatste trein weer vertraging, alleen dit keer 'maar' 1.5 uur. Hoezee :p Om 6u opgestaan in Chiang Mai, om 22.30 waren we in Chumpon.

Chumpon mensen, is niet een stad om echt te bezoeken. Klein, saai en echt enkel een tussenstation voor de boot naar Koh Tao. We hebben de nacht doorgebracht in een backpackers hostel (lees: simpeler kan niet) voor 200 baht (5 eu) maar het was een hok met 2 bedden. Niets meer en niets minder. Het Farang guesthouse. Farang is een woord dat door Thai wordt gebruikt om  witte/westerse buitenlanders of toeristen aan te duiden. Maargoed, aardige engels/australische eigenaar die ons nog wat tips heeft gegeven voor Koh Tao. Het is maar goed dat we moe waren, anders hadden we zeker niet geslapen op dit keiharde Flinstone steenbed :p maar nu dus gelukkig wel.

Inmiddels was het vrijdag. Deze keer niet de vroege boot genomen want dan zouden we weer maar 5u slaap hebben en dat begon ons een beetje op te breken. Lekker rustig aangedaan dus en om 13.00u de boot naar Koh Tao gepakt. Gelukkig ben ik, Eva, niet zeeziek geworden en de reis duurde niet te lang, krap 2 uurtjes dus dat was mooi.

Koh Tao...beautiful!
Echt zo'n tropisch eiland. Afgezien van de stressed out mannetjes bij de pier, die je allemaal hun taxi in willen krijgen, hangt er ook echt een superchille eilandsfeer :)

De eerste dag zijn we naar Ban's Diving Resort gegaan en na een inspectie van de kamer, hebben we besloten om daar een duikcursus van 4 dagen (PADI 1) te volgen met een korting op ons verblijf. Echte Thaise prijzen zijn het hier niet meer op Koh Tao, al is het nog steeds niet duur. Erwin is net voor €6.75 naar de kapper geweest en het zit helemaal prima :-)

De eerste dag ook meteen ons eerste duik (theorie) klasje gehad, wat dus nog een beetje saai was, maar tis voor het goede doel :p duiken! 's Avonds lekker gegeten aan het strand, nog een drankje gedaan en een vette vuurshow gezien. Gasten die met brandende fakkels/bollen/stokken in het rond zwaaien, heel cool om te zien.

Vanmorgen de tweede dag Koh Tao en hebben we kennis gemaakt met al onze duikspullen en basistechnieken in het zwembad. Was eerst wat onwennig, maar ook heel leuk.
We hebben geoefend met bril clearen onder water, wat als je ademautomaat ineens uit je mond en weg is (hervinden), allerlei 'noodsituaties' (rustig mama's en papa's :p die komen eigenlijk nooit voor, maar je moet toch weten wat te doen, áls...), je drijfvermogen controleren en nog veel meer :-)

Heel leerzaam en nuttig voor onze eerste begeleide duik morgen in zee. We zijn heel benieuwd :D Eerst vanavond maar weer even een lekker hapje eten en misschien naar een ladyboy show. Die moet je gezien hebben schijnt, dus waarschijnlijk gaan we dat wel doen :)

Met nog 4 dagen Koh Tao te gaan, hebben we het helemaal naar onze zin hier. Beste plek tot nu toe. Mooiste weer ook. Heerlijk, we genieten!

Tot het volgende reisverslag!

E & E

• 18 September 2011 - 09:17

Mama/agnes:

Hai schatten!
    Weer genoten van jullie verhalen. Gelukkig even verklaard waarom we een tijdje niets gelezen hadden! Ha,ha. :)
    En...hoe nu gedoken? Je vader vindt het wel grappig dat jullie duiken!Misschien ook op de Lamlash? :)
    Fijn dat het weer goed is. Hier is het nog steeds slecht!
    xxxxx mama

• 18 September 2011 - 10:45

Erwin:

Het zijn nogal veel updates ivm overal gratis wifi. Zal in Australië wel wat minder zijn denk ik :)

• 18 September 2011 - 11:18

Erwin En Eva :

Eva zegt: Ja heel cool gedoken. Twee verschillende duiksites bezocht. Barracuda's gezien, Triggerfish, Pijlstaartrog en nog heel veel andere vissen. Het duiken wil ik wel mee verder :p hup mee op de lamlash ;) Het ging best goed, heb alleen (vreemd) weinig lood nodig voor een meisje van mijn postuur, maar dat komt vast door mijn/papa's gespierde bouw haha ;-)

• 18 September 2011 - 19:41

Papeva:

Ik ben heel benieuwd hoe het jullie bevalt onder water. Ik heb er na 42 jaar duiken nog steeds niet genoeg van. Dat lood is voor iedereen anders. Ik ben wel eens mijn loodgordel vergeten en heb dat toen niet gemerkt. Ga niet dieper dan 15 meter en vergeet vooral niet uit te ademen. Veel plezier!

• 19 September 2011 - 08:01

Eva:

Haha oh das jammer pap, vandaag 18m gedaan. Dieper gaan we niet en hebben keurig een 3 min safetystop gemaakt op 5 meter :p we duiken niet alleen he, maar met 2 anderen onder begeleiding van 1 instructeur. Dus wij volgen trouw al zijn aanwijzingen :)
    Vonden het allebei heel leuk, maar ook vermoeiend. Zijn nu allebei net zo lekker rozig als jij altijd bent als je terugkomt van duiken ;)
    We zijn nu allebei Padi 1 gebrevetteerd en wie weet gaan we (later) nog wel verder ermee.

• 20 September 2011 - 16:12

Mam/wil.:

Hoi lieve Erwin en Eva.

Wij zijn net terug van een weekje Limburg.We hebben lekker weer gehad en heerlijk genoten.Op de I-Fone jullie foto,s gezien.Ik geloof dat jullie erg genieten van alles wat er te zien en beleven is in Thailand,heerlijk voor jullie.Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie het in australie beleven en naar jullie weerzien met Phillipa en Soullie.

Veel liefs en groetjes van pap en mam/Wil en Ton.