Koh Tao, Chumpon, Bangkok, Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu Koh Tao, Chumpon, Bangkok, Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu

Koh Tao, Chumpon, Bangkok, Sydney

Door: erwineneva

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Eva

25 September 2011 | Australië, Sydney

Zowww even nadenken hoe alles ook alweer was ;-) hebben zoveel gedaan en je denkt zo vaak: oh! Dat moet in het reisverslag, maar dan ben je het 3 dagen later weer kwijt :p

In ieder geval hebben we in 2 dagen 4 duiken gemaakt. Het was fantastisch. Leuke vissen gezien, 15m zicht, water 29 graden, dus lekker zonder wetsuit. We vonden het duiken helemaal top. We hebben geen tijd en geld gehad om nog een vervolgcursus te doen, maar die komt er vast en zeker. Voor nu zijn we padi 1 duikers :-)

Verder hadden we nog twee dagen relaxing over gehouden, jammer genoeg zat het weer een beetje tegen, niet echt strandweer, dus hebben we een beetje bij strandtenten gerelaxt en wat gepoold.
Ook goed voor de relaxing was een massage die we gekregen hebben. We kozen voor de 'zachtere' oil massage, die nog best hard was :p dus we waren blij dat we niet voor de thai massage waren gegaan die helemaal hard schijnt te zijn. De masseuses vonden wel aardig wat knopen in onze nek/rug en sommigen gingen er gewoon niet uit. Ze zal wel gedacht hebben, wat doen deze mensen? ;-)

Daarna kregen we nog een kopje thee aangeboden...wow...peperthee! Ze doen gewoon keihard rode peper in de thee :p my god :-) heel apart.
's Avonds zijn we nog naar een ladyboyshow geweest. Ik denk dat het leuk was, als niet iedereen van tevoren had gezegd dat het zoooooo leuk was. Daarom viel het een beetje tegen, maargoed het was nog steeds 'best leuk'.

Na 6 dagen Koh Tao zijn we weer met de boot teruggegaan naar Chumpon (heel raar, maar in Thai noemen ze het Chumporn...) hebben daar nog een avondje gehangen en een beetje gekaart in de Farang Bar, om daarna de nachttrein te pakken naar Bangkok.
Dat ging soepeltjes voor de verandering. De trein was maar 5 min te laat op het station en we hadden zelfs een half uur vervroeging :p toen we in Bangkok aankwamen :D

Dat heeft de taxichauffeur weer ruimschoots goedgemaakt overigens ;-) Vanaf Bangkok station een taxi gezocht die het hotel wist te vinden. Uiteindelijk (5de mannetje) had een agent iemand gevonden die het wist...zei hij :p

Juist ja, onderweg heeft hij het aan ongeveerrrr 15 mensen moeten vragen: "Siam Saataaaaar?!" (het hotel heette Siam Star :p), we zijn de halve stad doorgereden maar uiteindelijk had ie het dan toch gevonden. Het adres klopt niet zei hij...nouja okeee we waren er :-) kamer zonder raam, maar verder prima voor een nachtje.

In Bangkok hebben we ons nog twee dagen door winkelcentra gesjouwd om wat souvenirs te scoren en heb ik, (Eva) nog een pedicure genomen. Mijn teennageltjes zien er weer prima uit ;-)

Vandaag de vlucht gehad naar Sydney, zijn goed aangekomen, alleen het regent hier! Wat?! En in Nederland schijnt de zon...slechte timing :p Maarrr we hebben nog 2.5 maand om dat goed te maken :-)

Tot lees'/schrijfs :-)

Xxx

E & E

• 25 September 2011 - 07:37

Mam/wil:

Hello dear Eva en Erwin,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen in Austr.Heeft Phillipa jullie opgehaald of hebben jullie een taxi genomen? Ik hoop dat jullie Sandra ook nog ontmoeten daar.Willen jullie ze allemaal onze hartelijke groeten doen.
    Duiken is jullie nieuwe hobby lees ik,kan in Australie ook natuurlijk.Ik ben blij dat jullie het vliegtuig gehaald hebben met al die trage taxichauffeurs.Nu is het niet zo,n mooi weer in Sydney maar het zal veel warmer worden als jullie verder gaan reizen.Bij ons is het een mooie nazomerdag we gaan er lekker van genieten.Veel plezier in Sydney.

Veel liefs voor allemaal van,

Ton en Wil/pap en mam.

• 25 September 2011 - 10:50

Frank:

Tof om te lezen dat jullie het zo gaaf hebben! Heb alleen wel een smiley overdoses na t lezen van jullie verslag hahaha geniet ervan met zn twee!

• 25 September 2011 - 13:11

Mam/wil:

Erg leuk om jullie allemaal even gesproken te hebben.Jammer van het slechte weer maar morgen wordt het beter zegt Phillipa.Veel plezier nog bij de Aussies.
    Groetjes voor allemaal.

mam/Wil.

• 25 September 2011 - 17:08

Suzanne:

Zo ik had even wat in te halen na mijn vakantie. Super leuk om al jullie verhaaltjes te lezen!! Ik ben erg jaloers want ik was zelf ook graag naar Thailand gegaan deze zomer.... helaas pindakaas.... Pluspunt, jullie kunnen mij tips geven, mocht het er ooit nog van komen dat ik ook die kant op ga :-)

Heel veel liefs en blijf vooral lekker bloggen!! :P Enjoy!!

xxx Suus

• 26 September 2011 - 08:32

Jet:

Hi E en E, Wat leuk toch om telkens jullie verslagen te lezen en Eefie, je niet te druk daarover maken,hoor!! Wát een belevenissen allemaal, peperthee!!!!!!!!
    Dat duiken ook gaaf, zal wel heel mooi geweest zijn! Nou lieffies, have fun.
    Dikke XX Jet

• 26 September 2011 - 13:38

Mama/agnes:

Ooo,jongens! Wat een leuke foto's met die olifanten!
    Ik begrijp dat jullie toch wel erg genieten van dit soort uitjes:)
    Oeps je zou toch denken dat die massages zacht zijn maar zo zie je maar weer.
    Peperthee lijkt mij ook zeer bijzonder!
    En...je weet het: jullie duikbrevetten 2 en 3 kunnen jullie altijd bij de vereniging van papa halen,he! :)

• 29 September 2011 - 18:52

Paparoel:

Hebben jullie ook foto's gemaakt van je duikornaat?

• 04 Oktober 2011 - 08:58

Henriette:

Hoi Eva,

Wat leuk om jullie reis op deze manier te volgen. Krijg er helemaal reiskriebels van, gelukkig mag ik over een week.
    Wens jullie verder nog heel veel plezier in de aankomende weken!
    x
    Henriette

• 10 Oktober 2011 - 12:47

Corine En Henk:

hoi eva en erwin wat hebben jullie een prachtige reis en wat genieten jullie en de mooie foto s we genieten ervan wachten weer op een nieuw bericht van jullie liefs van ons uit een regenachtig beverwijk