Fietsen in Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu Fietsen in Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu

Fietsen in Ayutthaya

Door: erwineneva

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Eva

11 September 2011 | Thailand, Ayutthaya

Daar zijn we weer :)

Na een laatste nacht slapen in Thai Garden Inn besloten we om nog een keer de fiets te pakken en door Kanchanaburi te fietsen. Terug naar de 'bridge over the river kwai' want daar hadden we tijdens de tour wat eetstalletjes zien staan. Helaas stonden die er (nog) niet, dus ik (Erwin) heb maar eens een kokosnoot geprobeerd. Best lekker, niet zo'n kokossmaak als je zou denken. Eerder wat waterig, maar leuk om te proberen :)

Rond half 2 kwam een 'aircon minivan' ons ophalen bij het hotel. Een amerikaans stelletje had ook besloten om samen met ons naar Ayutthaya te gaan en die hadden nog wat nuttige tips voor onze tijd in Los Angeles dus dat was mooi meegenomen.
Tijdens een tankstop bekeken we vissen van een meter in de vijver (Eva was al lang blij dat ze daar niet tussen hoefde te zwemmen :p). We hebben ook gebruik gemaakt van t toilet. Nou ja.. Gat in de grond en een bak water ernaast met een kommetje om je kont af te spoelen. Was ik ff blij dat ik een man ben :) Het is een wonder dat al die Thai er weer droog naar buiten komen.

Aangekomen in Ayutthaya (de vroegere hoofdstad van Thailand, vol met ruïnes) zagen we al gelijk dat t water in de rivier wel erg hoog staat. Blijkbaar is dat elk jaar zo, maar dit jaar staan sommige huizen eerder onder water dan verwacht.

We zitten hier opnieuw in een hut op palen. Iets minder dan de bamboehut in Kanchanaburi, maar het extreem lieve meisje van het hotel maakt dat helemaal goed. Bij alles wat ze doet een grote glimlach en t hoofd gebogen. Ze spreekt ook erg goed engels en we kregen twee gratis fietsen.

Dus gelijk maar besloten om t dorpje te verkennen. Helaas begint het binnen 10 minuten te regenen dus hup, poncho's aan. De Thai kunnen wel lachen om die gekke 'falangs' (witte buitenlanders) op hun fiets in de regen. Overal wordt er naar ons gezwaaid. Uiteraard zwaaien we vrolijk terug :) Op een gegeven moment regent t zo hard dat we wel moeten schuilen. Een thaise man wenkt ons en we mogen schuilen voor zijn winkeltje/huis. Ik koop wat van zijn kip op stokjes en zijn vier kinderen zijn wat verlegen maar vinden Eva erg interessant. Eva heeft echter alleen maar oog voor de lieve siamese kat :p

Vandaag hebben we zo'n beetje alles gezien. Met de kaart in ons fietsmandje fietsen we tussen de brommers en auto's door. Aan de linkerkant uiteraard :) De ruïnes zijn erg indrukwekkend.

Op dit moment genieten we nog even van onze rust en een douche. Het lieve hotelmeisje heeft ons nog een halve dag extra in onze hut gegeven zodat we nog even kunnen opfrissen. We pakken vanavond de nachttrein naar Chiang Mai. Ik ben benieuwd wat dat weer voor mooie plaatjes, filmpjes en herinneringen gaat opleveren.

Als het goed is hebben we ook daar weer gratis wifi dus we houden jullie op de hoogte :)

Groetjes en liefs,

E+E

• 11 September 2011 - 11:24

Daphne:

Heey Eva en erwin,

wat leuk dat jullie in Ayutthaya zijn. Is wel relaxed daar he na Bangkok. Ik ben 2 jaar geleden door Thailand gaan reizen. Iig is Chiang Mai ook mooi. Nou bij deze heb je miss nog wat aan deze tips voor in Chiang Mai. Leuk om daar een scootertje te huren. Wel extreme chaos. Leuke accommodatie met zwembad is MD House (ong 650 baht) , en lekker en leuk eten kan je bij het restaurant Riverside, drankjes bij de Rooftop Bar, er is een hele leuke markt ook. Kun je ook savonds heen. Trekking kun je goedkoop boeken bij Sabai tours (1200 baht). In Chiang rai kan je dat ook boeken hoor. Gaan jullie daar ook nog heen? Waarschijnlijk heb je alles al uitgezocht. Maar wie weet heb je hier nog wel wat aan.
    Heel veel plezier nog!!!

• 11 September 2011 - 11:32

Agnes/mama:

Hai schatn.

O, weer zo'n leuk en goed reisverslag. Ik geniet hiervan :).
    O, getver inderdaad doet mijn zo'n W.C. aan de scouting van vroeger denken. Wij hebben dat ook een keer gehad met Bastiaan op een scoutingterrein.:(
    Aardig,hoor van die Thaise mensen!
    Je weet het ,he Erwin. Eva zal Binkie wel missen.
    Wat goed dat jullie zoveel fietsen!
    Succes met de nachttrein!
    XXXX

• 11 September 2011 - 11:33

Maurice:

Tijdens de lunch ben je anders altijd erg te spreken over onze kokosmelk.

:-)

• 11 September 2011 - 12:06

Erwin:

Hi Daph! Bedankt voor de tips! We gaan niet naar chiang rai, maar de rooftop bar en sabai tours gaan we zeker bezoeken :)

@Agnes Binck is met CK hoor ;)

@mauce die melk is ook een stuk lekkerder ja ;)

• 11 September 2011 - 13:13

Mam/wil:

Jullie maken wat mee zeg,geweldig.die reactie van de Thai,s leuk dat ze gingen zwaaien.Eva je zal nog wel meer (zwerfkatten) tegenkomen.Niet een mee naar huis nemen hoor.
    ik word steeds nieuwsgieriger naar de foto,s.
    Goede treinreis en veel liefs.

Pap en mam.

• 12 September 2011 - 12:03

Corine En Henk:

hoi eva en erwin leuk om jullie te volgen maar iets begrijpen we niet op de site staat nog 12 dagen te gaan wij dachten dat jullie 3 mnd weg bleven'. nu nog veel plezier en tot ziens op de site . lieve groet

• 12 September 2011 - 17:10

Erwin:

@Corinne/Henk leuk dat jullie ons volgen :) we gaan over 12 dagen door naar Australië, maar dat snapt deze site niet zo goed denk ik :)

• 13 September 2011 - 16:05

Mama/agnes:

Ooo, ik heb genoten van de foto's! Wat een mooie en ook grappige!
    Prachtige bamboehutten,hoor en die gouden buddha :)
    Volgens mij genieten jullie flink! Want ik zie hele plezierige gezichten!
    En wat een grappige,kleine fietsen! Die foto van die Thai die jullie liet schuilen vond ik ook leuk! Fijn dat het gelukt is om foto's te plaatsen :)

• 14 September 2011 - 10:07

Michiel:

Hey Erwin (& Eva),

Jullie zijn aan jullie mooie reis begonnen!
    Blijf jullie een beetje volgen vanuit het herfstachtige Nederland.

Michiel

• 15 September 2011 - 11:22

Tamar:

Wat een feest! Nu al zoveel avonturen beleefd en zo'n andere wereld leren kennen, gaaf!! En inderdaad hele blije gezichten, dat willen we zien. Is het nog uit te houden met zn tweeen? haha komt vast goed, veel plezier nog!!
    Kus Tamar en Frank