Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Erwin en Eva - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Door: erwineneva

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Eva

09 September 2011 | Thailand, Kanchanaburi

Hi all!
Onze laatste avond in Bangkok hebben we even een Thais barretje een plezier gedaan. Twee cocktails besteld van 200 baht per stuk (omgerekend 5 eu en dat is voor Thaise begrippen heeel veeel), de serveerster wist niet hoe ze ons moest bedanken voor de bestelling alleen al :-) Hij was lekker en heavy ;-)
De dag erna zijn we vertrokken naar Kanchanaburi. We hadden besloten om met het gewone OV te gaan vanwege de prijs. Nou daar denken de Thai even anders over. Artikeltje 1 Grondwet hebben ze hier niet denk ik, want we zijn een bus uitgezet omdat die alleen voor Thai was... Tourists moeten de airco-bus (duurdere bus) nemen. Na even van deze schok bekomen te zijn, probeerden we de airco-bus te pakken, maaarjaaa elke Thai helpt andere Thai een beetje en omdat er ook een taxi voor onze neus stond, kon ik net zo hard wapperen met mijn handje...die bus reed gewoon ff 100m door waardoor wij hem nét niet konden pakken (rennen met een backpack op je rug werkt niet zo). Oké taxi dus. De beste man was verder een schatje, hij begreep niet dat we hem fooi wilden geven :p toch maar gedaan: noo you keep, you keep!
Kanchanaburi, wat een verademing. We waren er nog geen 10 min en vonden de sfeer al meteen veel beter. Weer lekker teveel betaald voor het ritje naar het resort (klinkt chique hè), 100 baht, maarja voor ons 2,50 dus we hebben die man zijn dag gemaakt.
Het resort is heel romantisch. We hebben een persoonlijke bamboehut op paaltjes met bamboemeubels. Ons bed is trouwens ook van bamboe en het matras zou ervan gemaakt kunnen zijn want het is keihard! Het junglegevoel komt in ieder geval al een beetje bovendrijven ;-) In de avond rennen dr een stuk of 30 salamanders over de muren (niet in de hut) en hoor je de krekels tsjirpen. Het resortmeisje is ook heel aardig en spreekt goed Engels dus dat is fijn.
Vandaag hebben we een tourtje gedaan naar de Erawanwatervallen. Kijken, foto's maken en...zwemmen tussen de knabbelvissen. Ja ik zeg Vissen met een hoofdletter V want Dr. Fish is er niks bij! Gewoon een vis van een halve meter die aan je been wil knabbelen. Ik (Eva) vond het eng :-) maar ben uiteindelijk toch, heel wild zwemmend, het water in gegaan. Jeeeej ;-)
Daarna hebben we een beetje cultureel-historisch gedaan bij de Hellfire Pass en de Death Railway. We zijn nog naar een grot met een Boeddha geweest (waarvan ik de naam even kwijt ben) en toen met een treintje (hobbeldebobbel) naar de Bridge over the River Kwai. Kijken, foto's maken en weer naar het resort. Was een mooie en vermoeiende dag.
Nu lekker een hapje eten, slapen op ons bamboebed en dan gaan we morgen verder naar Ayutthaya. Waarschijnlijk blijven we daar een dag en pakken daarna de nachttrein naar Chang Mai.
En geen zorgen, Erwin maakt veel foto's en filmpjes, maar ik post nu steeds vanaf m'n iPhone dus kan die er even niet opzetten.
Tot snel lieve leesbuiskinders ;-) (haha mag ik van Erwin niet zeggen, maar ik doe het toch :p)
Xxx
E & E

  • 09 September 2011 - 20:44

    Pap:

    Ha ha, een visje van een halve meter. Ik zie ze van een meter. En als het ze tegenzit knabbel ik aan hen. Is die brug nou echt van hout zoals in de film? Slaap lekker op jullie bamboebed.
    Kus pap

  • 10 September 2011 - 02:09

    Samira Mellenbergh:

    Hahaha arme jullie. Tip voor de taxi, zeg locatie en ga gewoon zitten. Tenzij je vanuit toeristische plekken vertrekt of inderdaad met een back pack rond loopt... dan ben je een Farang haha

    Ik wist overigens ook niet dat de 'niet' airco bus alleen voor de lokale Thai was. Wij hebben verder ook altijd de airco bus genomen anders is het niet te harden!

    Ayutthaya is erg mooi en voor foto's ideaal! Hebben jullie overigens nog een skybar gepakt in Bangkok?

    Heel veel plezier! En naja als jullie er niet uit komen dan mogen jullie me altijd een belletje geven hoor haha Ik heb mijn Australische nummer op Erwin's Facebook achtergelaten in een privé berichtje!

    x

  • 10 September 2011 - 07:42

    Mam/Wil:

    Tja,de lokale bus had waarschijnlijk vol komen te zitten met een heleboel Thai,s en manden met kippen etc.En zal er wel veel langer over gedaan hebben om op de bestemming te komen.Wel leuk om de cultuur te leren kennen (ruiken).Maar toch zou ik liever iets meer betalen voor wat comfort ,zo duur is dat daar niet zo te lezen.

    Jullie zullen wel prachtige foto,s maken.

    Goede reis door Tailand.

    Van ons veel liefs,
    pap en mam.

  • 10 September 2011 - 14:47

    Mama/agnes:

    Hai,hai!
    Wat heb ik weer genoten van jullie reisverhaal :)
    Ik moest wel lachen,hoor om die Dr.Fish. Ik zie het helemaal voor mij.
    En ja dat je in die aircobus moet gaan, lijkt mij ook prettiger want ik zie dat het steeds 33 graden is. Klopt het nou dat het ook veel regent?
    Goed dat je ook allerlei andere dingen bezoekt!
    En gaan jullie ook nog naar een Thaise massage? :)
    Blij dat Kanchaburi gelijk al een stuk rustiger was dan Bangkok.
    En nu weer genieten in de volgende plaats!!!
    Dikke xen

  • 11 September 2011 - 00:50

    Erwin En Eva :

    Haha ja mama's, een aircobus is ook fijn en iets meer betalen is niet erg, maar we waren eigenlijk allang blij dat we überhaupt in een bus zaten die de goede kant op ging. Er staat hier helaas geen bordje bij de halte met een dienstregeling/haltes en Thai spreken weinig Engels dus dat uitvinden is best lastig :-) maargoed, hier in Ayutthaya spreekt het resortmeisje wel goed Engels dus we weten nu al waar we vandaag onze nachttrein naar Chiang Mai kunnen boeken :-) Het regent hier veel ja, al is het nu droog, maar ik mag niet teveel verklappen want Erwin wil vanavond een nieuw verslagje schrijven ;-) xxx

  • 11 September 2011 - 07:44

    Jet:

    Hi globetrotters, leuk om weer iets over
    jullie belevenissen te lezen; zo maak ik het ook een heel klein beetje mee!
    Éng die vissen maar dapper dat je het toch geprobeerd hebt Eva. Ik zie uit naar het volgende verslag en.....ik lag
    dubbel om die leesbuiskinders ! Dikke
    XX voor jullie alle 2 en............gisteavnd hier
    weer een fikse onweersbui gehad temp.18 gr. XX Jet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Thailand

Recente Reisverslagen:

25 September 2011

Koh Tao, Chumpon, Bangkok, Sydney

17 September 2011

Chumpon en Koh Tao part I

17 September 2011

Chillen in Chiang Mai

11 September 2011

Fietsen in Ayutthaya

09 September 2011

Kanchanaburi
Erwin en Eva

Actief sinds 10 Mei 2011
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 27882

Voorgaande reizen:

03 December 2011 - 09 December 2011

Las Vegas

29 November 2011 - 02 December 2011

Los Angeles

24 November 2011 - 29 November 2011

Fiji

23 Oktober 2011 - 24 November 2011

Nieuw-Zeeland

25 September 2011 - 22 Oktober 2011

Australie

05 September 2011 - 24 September 2011

Thailand

Landen bezocht: